eDialog24 AS selger kundesenterløsningen eDialog24 til finske LeadDesk – satser for fullt på Youtello

 eDialog24 AS har inngått avtale om salg av den veletablerte kundesenterløsningen eDialog24 til LeadDesk Plc – en ledende europeisk aktør innen skybaserte kontaktsentersystemer. Oppkjøpet markerer et strategisk veivalg for selskapet, som nå retter fullt fokus mot den nye, globale SaaS-satsningen Youtello

– eDialog24 AS har de siste årene sett en økende etterspørsel fra kundesentre etter helhetlige alt-i-ett-løsninger fra én og samme leverandør. Etter flere svært vellykkede samarbeid med LeadDesk bak oss, falt valget naturlig på LeadDesk som den rette partneren til å svare opp etterspørselen i markedet, og til å videreføre både løsningen og relasjonene til våre lojale kunder, sier Eljar Ness, administrerende direktør i eDialog24 AS. 

Samtidig med overføringen av eierskapet til eDialog24-løsningen, skifter selskapet navn til Youtello AS. Det nye navnet speiler selskapets strategiske hovedsatsning: Youtello – en moderne, mobil kundehåndteringsapp for små og mellomstore bedrifter. 

En sterk løsning får nytt hjem

Løsningen eDialog24 har vært i drift i over 20 år, og har vært en viktig bidragsyter til noen av Norges mest prisbelønte kundesentre – spesielt innen offentlig forvaltning og finansnæringen. Med oppkjøpet får LeadDesk styrket sin posisjon i Norge, som allerede er LeadDesks største marked. Samtidig får LeadDesk tilgang til en sterk portefølje av eksisterende kunder. 

Transaksjonsbetingelser: Den gjeldsfrie verdien av eDialog24-løsningen er cirka 700 000 euro, med en potensiell tilleggskjøpesum på opptil 400 000 euro. Oppkjøpet av eDialog24-løsningen gjennomføres som en forretningstransaksjon uten overføring av ansatte. Som del av avtalen har partene signert en Transitional Services Agreement (TSA), hvor Youtello AS vil stå for teknisk drift og kundestøtte i en overgangsperiode. 

Sitater fra ledelsen

Eljar Ness, administrerende direktør i eDialog24 AS (nå Youtello AS): 

– Vi er stolte over å ha utviklet og levert eDialog24 i over to tiår, og ser frem til at LeadDesk tar løsningen videre. Vår fremtid ligger nå i Youtello, som forenkler og forbedrer kundehåndtering direkte på mobil. Med etablert distribusjon gjennom Telia Company / Phonero i Norden og globale distribusjonsmuligheter via Cisco, har vi store ambisjoner for vekst både i inn- og utland. 

Olli Nokso-Koivisto, CEO i LeadDesk Plc: 

– eDialog24 har betjent kunder i offentlig forvaltning og finanssektoren i Norge med lang og vellykket erfaring. Denne avtalen støtter vår strategi om å styrke vår posisjon i viktige bransjevertikaler og støtter vår vekst i Norge, som er LeadDesks største marked. I tillegg vil den sterke felles kundebasen gjøre det mulig for oss å utdype våre kunderelasjoner. Vi er glade for å ha eDialog24 som en del av LeadDesk og ser frem til de neste stegene 

Om eDialog24 AS (nå Youtello AS)

eDialog24 AS ble etablert i Trondheim i 2003 og har i dag 10 ansatte fordelt på kontorer i Trondheim og Oslo. Selskapet har spesialisert seg på kundeorienterte kommunikasjonsløsninger og har omfattende erfaring fra komplekse, sikkerhetskritiske økosystemer i offentlig sektor og finans. 

Youtello er selskapets nye storsatsning: en mobil kundehåndteringsapp som gir små og mellomstore bedrifter smartere og tryggere kontroll på kundedialog – inkludert globalt nummeroppslag og anti-spam, selvstendig mini-CRM, CRM-integrasjoner, systematisk oppfølging og internt meldingssystem. Løsningen distribueres i Norge og Norden gjennom Telia Company / Phonero, og internasjonalt via Cisco Mobility Services Platform

Siden 2016 har selskapet også hatt et sterkt samfunnsengasjement gjennom å tilby gratis og anonym chatløsning til frivillige og ideelle organisasjoner. eDialog24 AS drifter i dag over 20 slike tjenester i Norge. 

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Eljar Ness, CEO Youtello AS
+47 934 01 843
eljar@youtello.no